OBÓZ NAUKOWY KLASY 3F W SZCZAWNICY

We wtorek 22 września klasa 3F o profilu politechnicznym pod opieką wychowawczyni Dominiki Nowakowskiej – Drezno i pani profesor Sylwii Piaseckiej wyjechała na obóz naukowy do pensjonatu „Horwatówka” w Szczawnicy.

Program obozu obejmował 4 dni, w tym m.in. naukę matematyki i chemii, zwiedzanie okolic i wycieczki w góry.

Po dotarciu na miejsce popołudnie wtorkowe spędziliśmy na rozpakowywaniu się i poznawaniu uroków Szczawnicy.

Środa przywitała nas piękną pogodą, więc od razu po lekcjach i zjedzeniu śniadania udaliśmy się na całodzienną wyprawę w góry. Oprowadzeni przez przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek dotyczących Pienińskiego Parku Narodowego, jego faunie i florze, topografii oraz historii. Sprzyjająca pogoda szczęśliwie doprowadziła wszystkich na sam szczyt Trzech Koron.

Kolejnym celem wędrówki była Sokolica. Wracając przeprawiliśmy się promem przez Dunajec i zmęczeni, ale dumni dotarliśmy na pyszną obiadokolację.

Trzeciego dnia, tuż po zajęciach lekcyjnych, autokarem wybraliśmy się do Niedzicy, gdzie płynąc promem po Zalewie Czorsztyńskim podziwialiśmy piękne okolice i krajobraz.

Później zwiedziliśmy zaporę i zamek.

Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu kolacji obejrzeliśmy film Krzysztofa Kieślowskiego pt. „Przypadek”.
Piątkowa aura nie sprzyjała spacerom, dlatego po wypełnieniu obowiązków – dwóch godzinach spędzonych na nauce matematyki – zagraliśmy w mafię. To były emocje
Żegnani deszczem z żalem opuszczaliśmy gościnną Horwatówkę. Chciałoby się powiedzieć, że wrócimy za rok, ale niestety był to nasz trzeci i ostatni wspólny obóz naukowy.