DWUNASTKA PATRIOTYCZNIE, CZYLI RELACJA Z OBCHODÓW ŚWIĘTA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

10 listopada zajmuje ważne miejsce w kalendarzu XII Liceum. W tym dniu upamiętniamy rocznicę Odzyskania Niepodległości i przyjmujemy do grona uczniów kolejny rocznik pierwszoklasistów. Do tradycji wpisał się także konkurs pieśni patriotycznych, w którym biorą udział uczniowie klas pierwszych.

Na sali gimnastycznej panował uroczysty nastrój. Spotkanie rozpoczęło się od wspólnego śpiewu Hymnu Narodowego oraz wysłuchania Hymnu Szkoły. Zebranych przywitała prof. Małgorzata Nazarewicz. Następnie głos zabrał przewodniczący Dwunastki. Przedstawiciele klas pierwszych wypowiedzieli w imieniu swoich koleżanek i kolegów rotę ślubowania i już jako pełnoprawni uczniowie Liceum rozpoczęli zmagania w konkursie.

Pierwszą część konkursu wypełniła dobrze znana wszystkim piosenka „My, Pierwsza Brygada”. Każda zwrotka przypadała kolejnej klasie. Refren śpiewali wszyscy. Następnie każda z klas miała przedstawić krótką informację o wykonywanym, a wylosowanym wcześniej utworze. Rozpoczęła klasa Ia, która w towarzystwie skrzypiec zaśpiewała „Pierwszą Kadrową”. Klasa Ib z dużym zaangażowaniem wykonała piosenkę „Przybyli ułani pod okienko”. Jury zwróciło uwagę na elementy scenografii i inscenizację, a także na wyraźny damski głos lidera grupy. Warto zauważyć, że klasa śpiewała a capella. Klasę Ic wyróżniły mocne, męskie głosy, które niezwykle pasowały do zaprezentowanej „Szarej piechoty”. Ciekawą aranżację zaproponowała klasa Id w piosence „O Belinie”. Podział na damską i męską część wyraźnie zdynamizował i urozmaicił utwór. Flet poprzeczny towarzyszył klasie Ie, która zwyciężyła w konkursie. „Jedzie, jedzie na Kasztance” – zwycięska piosenka zaśpiewana z werwą, doskonale oddała charakter tekstu. Klasa If a capella zaśpiewała „Wojenko, wojenko…”. Ta jedna z popularniejszych piosenek żywo wciągnęła jury i publiczność, choć okazała się niełatwa ze względu na dużą amplitudę melodii i dość wysoką tonację. Wszystkie klasy zaprezentowały imponujące zaangażowanie i wszystkim (nie tylko zwycięzcom) serdecznie gratulujemy.

Po konkursowych emocjach uczniowie obejrzeli program artystyczny przygotowany starszych kolegów i koleżanki pod opieką pani Małgorzaty Nazarewicz. Czerwone kwiaty, świece pamięci, żółte, suche liście, puste ramy stworzyły wymowny nastrój. Zaduma i melancholia mieszały się z radością, która towarzyszy wspomnieniom związanym z odzyskaniem niepodległości. Słowa poetów, słowa piosenek pozwoliły zwolnić tempo codzienności szkolnej i pomyśleć o ważnych tematach związanych z patriotyzmem. Tematach, które tak łatwo zagubić w ferworze codziennych zajęć.